Digitální média jsou budoucnost, nebo alespoň to se to říká. Někdy je ale fajn, mít nějaké hry ve fyzické podobě. Mít je na poličkách, kde je mohu vystavovat. Digitální edice jsou sice pohodlnější, ale na výstavku na poličku si ji těžko dám.
Ostatně se zdá, že fyzické kopie se vracejí i do jiných oblastí. Například rostoucí obliba vinylových desek. I magnetofonové kazety se vracejí, a přesto se u her předpokládá, že se všichni rádi necháme strhnout pouze na digitální vydání. V loňském roce sklidila drahá sběratelská edice hry God of War Ragnarök kritiku za to, že obsahovala steelbookový obal, ale žádnou fyzickou verzi hry. Podobná situace je i s edicí Firefly pro The Last of Us Part I. Namísto CD se máme spokojit jen s kódem pro hru. Vypadá to, že Xbox tento postup možná zavede pro své first party hry počínaje hrou Redfall.
Začátkem tohoto měsíce bylo, prostřednictvím ComicBooku, oznámeno, že Microsoft přestane v určitých regionech vyrábět fyzické kopie svých her. Jedno z takových území je například Brazílie. Uživatel twitteru BethesdaArabic si všiml důležité poznámky u hry Redfall v obchodě Microsoft Store ve své zemi.
Na stránkách obchodu stálo: „Kódy obsažené ve fyzických kopiích hry Redfall pro PC jsou kódy služby Steam. Fyzické kopie hry Redfall pro Xbox jsou kódy pro Xbox Play Anywhere, které lze hrát jak na konzoli Xbox řady X/S, tak v aplikaci Microsoft Xbox na PC.“ Není zatím známo, ve kterých zemích se tento styl vydání objeví a zda se s ním budeme v budoucnu setkávat častěji. Dobrá zpráva to však určitě není.
Jaký smysl má krabička, případný steelbook když je prázdný. Digitální edice možná mohou být více enviroment-friendly, ovšem není nad fyzickou krabičku s CD vevnitř, navíc když se jedná o nějak hezky nadesignový obal.
Zdroj: gamebible.com