Anthem je akční RPG s kooperativním zaměřením na online hraní, které vyvinulo studio BioWare a vydalo EA v únoru 2019. Hráči ovládají takzvané Javeliny, exo-suits, které umožňují boj i let v otevřeném světě fiktivní planety Coda. Tato dynamická hra nabízela společné mise až pro čtyři hráče, čtyři varianty exosuitů (Ranger, Colossus, Interceptor, Storm) a snahu o vyvážení mezi příběhovými prvky a hratelností pro více účastníků.
Budoucnost a minulost
Ačkoliv hráči koupili přes 5 milionů kopií, mnozí z nich hru často kritizovali kvůli grindovacímu systému, technickým nedostatkům a slabé příběhové hloubce. Studio pracovalo na vývoji Anthemu téměř sedm let, ale v roce 2021 definitivně zrušilo plánované přepracování známé jako Anthem NEXT.
EA a BioWare 3. července 2025 oznámili, že servery pro Anthem odpojí 12. ledna 2026. Hráči tak mají přibližně 180 dní na další online hraní. Poté kvůli čistě online fungování ztratí přístup a hra přestane fungovat.
Současně byl stažen z nabídky EA Play a aktuálně také nelze nakupovat herní měnu, ale jestli ji máte již koupenou, tak lze využít až do chvíle, kdy servery zhasnou. V oficiálním oznámení stojí:
Anthem was designed to be an online-only title so once the servers go offline, the game will no longer be playable.
Anthem byl navržen jako online‑only titul, takže jakmile servery přestanou fungovat, hra nebude dále hratelná.

Iniciativa Stop Killing Games a Anthem
Oznámení o vypnutí serverů přišlo ve správný čas pro iniciativu Stop Killing Games, kterou vede youtuber Ross Scott. Ta nasbírala více než milion podpisů pod petici adresovanou Evropské unii. Kampaň usiluje o to, aby nejen online‑only hry zůstaly hratelné i po ukončení oficiální podpory, například díky offline módu nebo možnosti provozovat soukromé servery.
Anthem dokonale ilustruje problém, proti kterému iniciativa bojuje. Hráči do hry investovali čas i peníze, ale po vypnutí serverů ztratí jakýkoliv přístup. Stop Killing Games považuje takové vypínání her bez náhradního režimu za kulturní ztrátu a zásah do digitálních práv spotřebitelů.
Cílem iniciativy je legislativní tlak na vydavatele. Chce prosadit pravidla, která je přinutí zachovat základní hratelnost i po ukončení provozu. A to například zpřístupněním zdrojového kódu nebo povolením komunitních serverů. Pokud petice získá další podpisy, může Evropská unie i britský parlament začít pracovat na zákonech, které podobnému zabíjení her zabrání.