Assassin's Creed Shadows

Assassin’s Creed Shadows si kope hrob

Nejnovější díl herní série Assassin’s Creed Shadows čelí v Japonsku silné kritice. Hráči a odborníci odsuzují možnost ničit posvátné objekty v šintoistických svatyních, což považují za neuctivé vůči japonské kultuře. Mezi kritizovanými místy je i skutečná svatyně Itatehyozu v prefektuře Hjógo.

Japonský premiér Shigeru Ishiba vyjádřil znepokojení nad tímto prvkem hry a označil jej za „urážku národní kultury“. Podle jeho vyjádření je vandalismus svatyní zcela nepřijatelný a japonská vláda hodlá prozkoumat možné právní kroky vůči tvůrcům hry. Kritici tvrdí, že taková mechanika může negativně ovlivnit vnímání kulturních památek mezi mladší generací hráčů.

Reakce Ubisoftu a hráčů

Po silné veřejné kritice a petici s více než 100 000 podpisy vydal Ubisoft aktualizaci, která upravuje herní mechaniky související se svatyněmi. Nový patch zabraňuje ničení některých objektů uvnitř svatyní a snižuje množství krve při útocích na neozbrojené postavy na těchto místech. Úpravy byly aplikovány celosvětově na všechny verze hry.

Assassin’s Creed Shadows
shrine
Zdroj: smashjt.com

Ubisoft uvedl, že si váží kulturního dědictví a chce zajistit, aby hra byla co nejrespektovanější. Přesto někteří hráči vnímají tyto změny jako cenzuru a omezení tvůrčí svobody. Podle části komunity se jedná o přehnanou reakci, protože série Assassin’s Creed vždy zobrazovala historii bez výrazných omezení. Jiní naopak chápou postoj Japonska a upozorňují, že podobná kritika by vznikla i v jiných zemích, pokud by hra neuctivě zacházela s jejich kulturou.

Důsledky pro herní průmysl

Tato kontroverze ukazuje, jak důležité je dbát na kulturní citlivost při tvorbě her zasazených do skutečných historických prostředí. Herní studia se stále častěji setkávají s požadavky na respektování místních tradic a hodnot, což může ovlivnit budoucí vývoj herního průmyslu.

Kontroverze kolem svatyní v Assassin’s Creed Shadows ukázala, že i velká herní studia musí pečlivě zvažovat, jak zpracovat historická témata, aby nevyvolala negativní reakce v cílových zemích. Debata mezi hráči i odborníky naznačuje, že vývojáři možná budou muset přizpůsobit budoucí tituly přísnějším etickým standardům, aby se vyhnuli podobným problémům.

Facebook
LinkedIn
X
Threads