Banana. Hra s tak jednoduchým konceptem, že to pochopí i úplný mimoň. Představte si hru, kde klikáte na banán a dostáváte další. Dokonce ani nedostáváte žádný další banán jako obrázek, jenom se mění číslo. A to není všechno! Když zavřete hru, všechno se vám zresetuje. To zní úplně hloupě, že? Tak proč je Banana na třetím místě v hratelnosti na Steamu?
Hra je vlastně FOMO
Banana je založená na principu FOMO (Fear of Missing Out). Jak se jí to povedlo, je celkem podivuhodné. Každých pár hodin vám padne nový skin! Můžete být například banán se zmrzlinou, nebo retro banán. A mnoho dalšího.
A i tak se stále ptáte, jak tohle může vůbec dávat smysl. Jednoduchá odpověď: nedává. Ale podívejme se, jak hra vlastně funguje. Tyhle skiny na váš banán vytváří komunita. Skiny jsou limitované a některé časem přestanou padat. To znamená, že pokud máte skin, který už nepadá, jeho hodnota stoupá.
Banana trh
Když se podíváte na aktuální trh, můžete najít nejdražší položku za €668,1. Když si ji ale otevřete, zjistíte, že lidé ji stále chtějí koupit, i když jen za cenu kolem €400. To je pořád hodně peněz za… skin na banán.
Banana je prakticky jeden velký sociální experiment, který ukazuje, jak lidé obchodují v rámci ekonomiky hry. Když získáte nějaký vzácnější banán, čekáte, až přestane padat, a pak se ho snažíte prodat. Například OG Banana jste mohli získat pouze 3 dny od spuštění hry! A co je na tom nejlepší? Vývojář za ten skin nemusel ani pohnout prstem.
I když Banana není nijak záživná hra, dají se na ní vydělat nějaké peníze. Hra nic nestojí a prakticky ani nemusíte klikat, přesto někteří lidé používají autoclicker. Stačí jen nezapomenout každých pár hodin kliknout a uvidíte, jestli právě z vás bude milionář.