Search
Close this search box.
earthblade

Earthblade byl zrušen

Tvůrci oblíbené hry Celeste pracovali na projektu Earthblade, kde hlavní postava Névoa, dítě Osudu, měla po dlouhé době navštívit Zemi. Hra slibovala svět s nádhernou pixelovou grafikou, kde by hráči plynule objevovali prostředí, čelili náročným soubojům a odhalovali tajemství zničené Země plné skrytých detailů. Příběh se měl odehrávat v ruinách světa, kde by hráči potkávali různorodé postavy – přátelské i nepřátelské – a skládali dohromady fascinující historii planety.

Přestože fanoušci díky úspěchu Celeste hru netrpělivě očekávali, vývojáři ukončili práce na Earthblade kvůli interním problémům v týmu a kreativním neshodám. Toto rozhodnutí zklamalo mnoho fanoušků, protože Earthblade slibovala nejen vizuálně krásný, ale také emocionálně hluboký a nezapomenutelný zážitek, podobně jako její oceňovaný předchůdce.

Rozpad jednoho snu, ale ne týmu

Vývojáři ze studia Extremely OK Games oznámili hru Earthblade v roce 2021 a o rok později ukázali první záběry na The Game Awards. Původně plánovali vydání na rok 2023, ale vývoj nešel podle plánu. Po odkladu na rok 2024 nakonec projekt úplně ukončili. Podle Maddyho Thorsona, režiséra hry, sehrál klíčovou roli konflikt s pixel art designérem Pedrem Medeirosem. Konflikt vznikl kvůli právům na Celeste, jejich předešlou úspěšnou hru. Nakonec se domluvili, že každý půjde vlastní cestou. Tohle ale nepůsobilo osobní rozepře a Thornos stále doporučuje hru Neverway, na které se osobně podílí Medeiros.

Thorson otevřeně popsal v posledním updatu, jaké výzvy Earthblade přinesla:

Celeste’s success applied pressure on us to deliver something bigger and better with Earthblade, and that pressure is a large part of why working on it has become so exhausting.

Úspěch Celeste na nás vyvíjel tlak vytvořit s Earthblade něco většího a lepšího, a právě tento tlak je z velké části důvodem, proč se práce na ní stala tak vyčerpávající.

Rozloužení se s Medeirosem jim pomohl uvědomit si, že projekt ztratil směr a dali si svolení jej ukončit:

I feel many ways about it, but one big feeling is undoubtedly relief.

Cítím mnoho věcí, ale jeden silný pocit je bezpochyby úleva.

Dále píše, že i když tahle změna byla šokující, tak on a ostatní členové týmu to musí překonat. Tým se rozhodl vzít všechny znalosti, které se z Earthblade naučili a zameřují se na nové a menší projekty. Opět se vrátili k prototypům a vlastním tempem a snaží znovu objevit radost z vývoje her, podobně jako při vzniku Celeste nebo TowerFall. Nakonec v článku doufá, že v budoucnu budou znovu spolupracovat.

Facebook
LinkedIn
X
Threads