Pokud si myslíte, že herní průmysl se stále více a více stává generickým, musím vám dát za pravdu. Jako hráč se při hraní moderních, zejména AAA her, cítím, jako by herní studia jen následovala určitý seznam. Když k tomu přidáme urážky hráčů a prosazování různých diverzantních postojů, není divu, že už toho mají hráči dost. Dámy a pánové, hra, která byla uzavřena v rekordním čase – pouhých čtrnáct dní od vydání – Concord.
O hře
Concord je sci-fi střílečka z pohledu první osoby, vyvinutá společností Firewalk Studios a vydaná společností Sony Interactive Entertainment. Hra obsahuje převážně mimozemské postavy, ale lze hrát například i za robota. Každá postava má unikátní schopnosti. Ve hře je celkem šestnáct hratelných postav a očekávalo se, že bude dostávat bezplatné aktualizace.
Bohužel hra, která byla vydána pro PlayStation 5 a Windows 23. srpna 2024, obdržela smíšené recenze od kritiků a hráčů, a kvůli slabým prodejům byla uzavřena 6. září, pouhé dva týdny po uvedení na trh. Toto bylo oznámeno 3. září společností Sony, a všechny prodané kopie budou vráceny.
Concord drama
Když se podíváme na samotnou hru, nevypadá úplně špatně. Concord připomíná Overwatch – herní styl není nijak unikátní a postavy nepůsobí atraktivně ani zajímavě. I když je samotná hratelnost dobrá, jak lze vidět i na hodnoceních od hráčů:
Když ale samotný zaměstnanec Firewalk Studios útočí na kritiky a hráče, je zřejmé, že něco není v pořádku. Podívejme se na to, jak si některá studia váží svých hráčů:
CasualCombine se snažil být milý a upřímně vyjádřil své pocity k hře a vývojářům:
I’m so sorry this has to be your first. I do not believe it is you, or any of the other dev’s fault that this game has performed so poorly. I can tell that a lot of effort was put into completing this game, it just came at the wrong time and genre.
Je mi líto, že to musí být vaše první. Nevěřím, že jste to vy nebo kdokoli z dalších vývojářů, že si tato hra vedla tak špatně. Mohu říci, že do dokončení této hry bylo vynaloženo hodně úsilí, jen přišla ve špatnou dobu a špatný žánr.
Odpověď, která rozhořčila mnoho lidí, byla spíše emotivní reakcí. Místo toho, aby poděkovali za milá slova, přišla tato odpověď:
Eh, i don’t really care. it was a huge labour from a lot of insanely talent people making an awesome game. why would I care about a bunch of talentless freaks hating on it? I’m sure having fun playing it, and i wouldn’t trade it for anything
Eh, je mi to celkem jedno. byla to obrovská práce od mnoha šíleně talentovaných lidí, kteří vytvořili úžasnou hru. proč bych se měl starat o bandu netalentových šílenců kteří ji nenávidí? Určitě mě to baví a za nic bych to nevyměnil
Concord čísla
Hra si dělala nepřátele už od začátku, což se odrazilo i na počtu hráčů. Concord na Steamu dosáhl rekordu pouhých 660 hráčů.
I když víme, že Concord je dostupný i na PlayStation, přesná čísla nemáme. Dále se odhaduje, že vývoj hry stál 100 až 200 milionů dolarů. Když k tomu přidáme odhadovaných 25 000 prodaných kopií, jak uvádí Forbes, zisky by se měly pohybovat kolem jednoho milionu dolarů. Sony však nyní musí vrátit všechny peníze za prodeje, takže hra ve výsledku nevydělala nic. Je někdy smutné vidět, jak se sen lidí, vývojářů, zhroutí během pár dní. Na druhou stranu doufám, že si z toho herní průmysl vezme ponaučení.