Nedávno vydaná hra Outpost: Infinity Siege je celkem unikátní. Jedná se o kombinaci budování základny s věžičkami, zabíraní materiálů, vybavení a zabíjením velkého množství XENů, což jsou vlastně naštvané lednice a toastery.
O studiu a hře
Příběh nás zavede k člověku, který byl už od dětství fanouškem videoher. I když o studiu toho moc nevíme, v interview nám bylo oznámeno, že se jedná o hodně malý tým. Bohužel přesný počet není veřejně znám. Co ale víme je že se jedná v řadě již o druhou hru od tohoto studia. Co se týče hry samotné, tak tu aktuálně hraje denně přes 13 tisíc lidí, s rekordem 15 032. Hra nemá nejlepší hodnocení, hlavně kvůli pádům a problémem s herním výkonem. Často se objevují poznámky ohledně lagů. Osobně nemám velkou zkušenost s těmito problémy za mých 31 hodin hraní. Nicméně hodnocení rapidně stoupá a když se podíváte na úpravy hry, tak za posledních pár dnů byl tým velice aktivní.
Hratelnost
Outpost je zajímavý a jak jsem už říkal, unikátní koncept. Ve hře hrajete z pohledu první osoby, máte zbraň, schopnosti a pak máte nadupanou základnu, kterou řídí AI s tolika zbraněmi, že se divíte, jak XENové můžou ještě existovat. Zkráceně co musíte udělat je, že vás vpustí na hrací mapu, kde si vybíráte místa kam pojedete, a to vás ovšem stojí energii. Následně jdete po úkolech, posbíráte, co se dá a odešlete zboží letadlem na poslední mapu, kde se bráníte. Koncept je jednoduchý a prakticky se jedná o Zen hru ve které sbíráte věci, přičemž na konci se vše promění v hektický masakr. Po každé mapě dostáváte na výběr z několika upgradů, které modifikují hru. Například můžete stavět zdarma věze, máte větší batoh nebo dostanete pomocníka, který s vámi běhá. Takhle si nepřipadáte že děláte dokola to stejné, ale dává to prvky rogue-like módu.
Outpost má samozřejmě i své nevýhody. I když hra vypadá pěkně, jsou viditelné problémy s animacemi, roboti nejsou nejchytřejší a pro mnoho z vás může být hodně únavné opakovat stejné mise. Postupně sice dostáváte vlastní personál, za který můžete hrát, to ale bohužel znamená, že ho musíte levelovat a to vás zavede k opakování misí.
Vylepšování charakterů
Outpost má celkem standardní vylepšování. Hrajete za postavu, ta dostává úrovně a na konci si koupíte všechna vylepšení dané postavy. Postavy mají různý počet schopností, ale pouze dvě jsou do boje. Máte tam talenty, které zvyšuji pasivní atributy, jako více bonusů z jídla nebo vylepšení základny. Když je jednotka přirazená ke konkrétní části základny jako jsou například baráky nebo obchod.
Samotné vylepšování zbraně je celkem zajímavé. Máte základ zbraně, která vám určuje, co bude střílet, ale pak máte hlaveň a ta zas mění, jak bude zbraň střílet, jako například brokovnice. Následně zde máte vybavení pod zbraní, například laser nebo granátomet, rukojeť a optiku. Každá věc na zbrani také upravuje parametry jako je poškození nebo přesnost.
Vylepšování základny
Samotný Outpost se dá editovat, takže si sami zvolíte, kde bude věž, generátor, zdi atp. Samozřejmě tuto možnost nemáte ze začátku zpřístupněnou. Schéma si otevíráte, když hrajete mapu, pak si ho vyzkoumáte, to vás stojí nejen pointy, ale taky čas. Když už máte výzkum hotov, tak musíte danou věc vyrobit a až pak dát na Outpost. Takhle vám vzniká zajímavá smyčka hraní, zabíraní a vylepšování.