Jestli jste někdy na Steamu vraceli hru, tak jste určitě obeznámení s dvěmi standardními podmínkami. Jedna je, že o vrácení peněz šlo požádat maximálně do 14 dnů od koupi hry. Druhá je, že jste nesměli nahrát více než dvě hodiny. Jestli jste splňovali tyhle podmínky, tak vám Steam vždy vrátil peníze. Bohužel do toho Steam ale nepočítal hry v stádiu Early Access (předběžný přístup) a Advanced Access (pokročilý přístup). Tyhle typy her jste mohli hrát tolik hodin, kolik jste jenom chtěli, a Steam vám i tak vrátil peníze. Tohle se teď ale mění.
Od 24. dubna 2024 se změna týká titulů, které jsou v předprodeji a v nabídce Advanced Access (pokročilého přístupu). Ve zkratce, Early Access (předběžný přístup) je hra ve vývoji, kde vývojáři dovolují hrát hru v její aktuálním stavu, zatímco na ní pracují pro plné vydání. Advanced Access (pokročilý přístup) by se dala nazvat jako „funkce“, která dovolí hrát hru před datem vydání lidem, kteří si hru předobjednali. Například předobjednaná Deluxe edice hry může obsahovat tuto vlastnost.
I když tohle možná úplně smysl nedává, tak je potřebné se zaměřit na staré znění podmínek Steamu:
“When you purchase a title on Steam prior to the release date, the two-hour playtime limit for refunds will apply (except for beta testing), but the 14-day period for refunds will not start until the release date.”
„Když si koupíte titul na Steamu před datem vydání, bude platit dvouhodinový herní limit pro vrácení peněz (s výjimkou beta testování), ale 14-denní lhůta pro vrácení peněz nezačne až do data vydání.“
Takže pravidlo říká, že dvě hodiny se začínají počítat hned, ale 14denní lhůta pro vrácení začne až od data vydání. Do toho se hry s Early Access (předběžným přístupen) ani Advanced Access (pokročilým přístupem) nepočítali. Nové znění podmínek pro vrácení peněz na Steamu je:
Early Access games qualify for refunds the same as other purchases – playtime and date of purchase are both considered.
Hry s předběžným přístupem mají nárok na vrácení peněz stejně jako jiné nákupy – zohledňuje se čas hraní i datum nákupu.
A proč se to vlastně mění?
Co tedy lidi dělali je, že hru hráli a když je přestala bavit tak ji vrátili jako nefunkční. Anebo si počkali na nějakou chybu. Tu pak využili u reklamace na vrácení peněz. Tohle bylo hlavně nefér k malým vývojářům, kteří často tímhle trpěli. Steam to ale tak nenechal a rozhodnul se zakročit proti zneužívaní podmínek pro vrácení peněz. Na druhou stranu je to lepší pro hráče, protože teď si už musí dávat pozor na to, co kupují a nekupovat všechno.
Zdroj: gamingbible.com