Search
Close this search box.
Last Oasis Sucks

Po uznání, že jejich hra není to pravé, ji předělávají celou od základu

Survival MMO Last Oasis nahrazuje své hlavní mobilní základny (walkery) statickými základnami a nyní se zaměřuje spíše na PvE než na PvP.

Pokud navštívíte stránku Steam pro early access survival MMO Last Oasis, najdete článek s přímočarým názvem „Last Oasis Sucks„. Není to příspěvek na diskusní stránce, který by napsal nespokojený hráč. Není to ani negativní recenze od nějaké společnosti. Napsal to totiž přímo vývojář hry Last Oasis.

Last Oasis je kočovná MMO hra o přežití, v níž hráči žijí a cestují v pevnostech. Říká se jim walkery, chodí po zemi a je to prakticky celá vaše základna. Do předběžného přístupu vstoupila hra v březnu 2020. Ovšem vzápětí se objevily velké problémy se servery a po třech dnech se hra vypnula a bylo nabízeno vrácení peněz. Last Oasis se nakonec znovu objevila a v průběhu let dostala spoustu změn a aktualizací. Počet současně hrajících hráčů od té doby kolísá mezi několika tisíci a několika stovkami a její hodnocení na Steamu se drží dlouhodobě na „smíšené“. Hráči však nebyli jediní, kdo si toto MMO užívali. Její vývojáři hráli samozřejmě také.

„Když říkám, že je na nic, myslím tím, že se při hraní dlouho nebavím. Ne tak dlouho jako u jiné survival hry, které mě baví. A nejsem s tímto názorem sám.“ napsal v tomto příspěvku 5. července vývojář chadz.

Od vývojáře je to docela upřímné prohlášení. Spousta vývojářů přiznává, když má jejich hra problémy. Slibují, že se začnou zabývat negativními ohlasy hráčů, a nastiňují plány na změny a vylepšení funkcí, ale málokdy slyšíte vývojáře mluvit upřímně o vlastních zkušenostech při hraní vlastní hry. Zvláště když jsou jejich zkušenosti negativní.

5. sezóna alias „LOverhaul“

Chadz dále říká, že se vývojáři z Donkey Teamu rozhodli méně přemýšlet o tom, co je třeba opravit, a více o tom, co je třeba zcela změnit: „Kdybych měl vytvořit Last Oasis od začátku, co bych udělal?“. Tato otázka vedla k zásadnímu přepracování hry Last Oasis, která následně dostala velký update.

A zdá se, že se toho hodně změnilo. V této aktualizaci se zaměření Last Oasis přesunulo z PvP na téměř výhradně PvE. Chadz uvádí fakt ohledně obtížnosti před touto aktualizací: „Obtížnost ve hře Last Oasis dříve neexistovala. Dokud jste nenarazili na jiného hráče, který dokázal zničit vše, co jste vlastnili, za méně než 3 minuty“. Po aktualizaci si hráči mohou vybrat, zda se chtějí zapojit do konkrétních PvP zón, nebo se jim zcela vyhnout, v případě, že by raději zůstali u PvE.

PvE se mezitím stalo mnohem obtížnějším. „Svět se vás ve všech směrech snaží aktivně zabít. Slunce vás bude neustále nutit bojovat o přežití. Voda je vzácná. Mohutné, smrtící písečné bouře vás mohou zastihnout nepřipravené.“ Mezitím se světem potulují agresivní nepřátelské bytosti zvané Rupu a podnikají útoky na hráče, jejich stavby a walkery. Zatímco dříve byli hlavní hrozbou ostatní hráči, nyní je to samotný svět.

Jak je to s walkery

I u walkerů došlo v aktualizaci k zásadní změně. Nomádská povaha hry Last Oasis se v podstatě vymazala, což je dost rázné vzhledem k tomu, že to byl hlavní prodejní bod hry. Původně byl váš walker vaší základnou, velkou putovní pevností plnou vašich věcí, kterou jste si brali všude s sebou. A když ji někdo zničil, typicky v PvP, přišli jste o všechno.

Nyní, stejně jako ve většině ostatních survival her, si hráči staví statické základny a walkery používají k výletům, průzkumu a boji. PvP raidy nejsou povoleny, takže se hráči v současné době nemusí obávat, že by jim ostatní hráči zničili základny a vzali věci. A přestože walkeři nejsou tak odolní jako dříve, v případě zničení jednoho walkera je nyní snazší postavit si nového. A to zejména proto, že většinu věcí máte bezpečně uloženou na základně.

Chadz přiznává, že tato změna herního stylu nesedne každému. To zejména těm, kteří dávali přednost zaměření na PvP a líbila se jim představa, že v každém bojovém střetnutí dají v sázku vše. Hledání správné míry náročnosti bude průběžný proces a bude se brát v úvahu zpětná vazba hráčů. „Existuje zábavná obtížnost, náročná obtížnost a směšná obtížnost ragequit.“ uvádí níže v textu.

Zdroj: pcgamer.com, steampowered.com

Facebook
LinkedIn
X
Threads